Gezocht: mensen die Cools willen versterken

Aangestoken door de liefde voor het boek maar weet je niet goed hoe dat uit te dragen? Kom dan de gelederen van Stichting Cools versterken.

Het bestuur is volop bezig mensen te enthousiasmeren die daadwerkelijk bij willen dragen aan het uitvoeren van de missie van Cools. Het bestuur wil meer evenementen rond boeken gaan organiseren. Ook het karakter van de jaarlijkse boekenmarkt 'Boeken rond het Paleis' gaat waarschijnlijk veranderen.

Cools wil de mensen meer gaan opzoeken, ook tijdens de boekenmarkt. Duidelijker zichtbaar zijn binnen de culturele wereld van Tilburg en omstreken. Zodat Stichting Cools zijn literaire missie beter over het voetlicht kan brengen met onderscheidende en spraakmakende activiteiten, zoals de benoeming van een nieuwe stadsdichter tijdens de komende boekenmarkt in augustus.

Activiteiten tijdens de markt moeten voortaan óp de markt plaats gaan vinden in plaats van in zaaltjes achteraf. Ook dat zijn nog maar gedachten en grove houtskoolschetsen, maar om hier handen en voeten aan te kunnen geven zoekt Cools mensen. Mensen met capaciteiten op allerlei fronten: met praktische vaardigheden die tijdens de markt van pas komen, financiële breinen, ict-tovenaars, pr-talenten, jongeren, meedenkers en -doeners. Het is de bedoeling dat het bestuur dit jaar nog sessies gaat houden waarin er wordt gebrainstormd met mensen die iets voor de stichting willen en kunnen betekenen.

Want er is vers bloed nodig om de stichting levend en midden in de samenleving te houden. Belangstelling? Meld je aan bij het bestuur!: stichtingcools@gmail.com; Marijn van Kempen: 06 4567 9090