Presentatie Ilja Leonard Pfeijffer zondag 24 maart 2019

De eerste zondag van de Boekenweek slaan Stichting Cools en Libris Boekhandel Buitelaar de handen ineen voor een literair evenement. Vorig jaar zorgde Hans Dorrestijn tijdens zijn Boekenweekoptreden voor een volle zaal, dit jaar reist Ilja Leonard Pfeijffer af naar De Avenue in Breda, waar Cools-bestuurslid Joep Trommelen hem zal interviewen. Pfeijffer leverde met Grand Hotel Europa misschien wel dé Nederlandse roman van 2018 af. Cools en Buitelaar zijn dan ook zeer verheugd dat ze dit literaire kanon hebben weten te strikken. Pfeijffers optreden vindt plaats zondag 24 maart, om 14.30 uur in Theater De Avenue, Waterstraat 5 te Breda. Een kaartje kost 10 euro en is verkrijgbaar via
Boekhandel Buitelaar, met vestigingen in Breda en Goirle of aan de deur.

Grand Hotel Europa is momenteel een literaire sensatie, nú al kandidaat voor alle grote literaire prijzen. Dagblad Trouw schreef: “Een echt meesterwerk. Het zal de tijd trotseren.” De Volkskrant: “Grand Hotel Europa is niet alleen een beschouwing over onze identiteit, maar ook een bijdrage aan de voortzetting ervan.” NRC Hanselblad gaf de maximale vijf sterren en oordeelde: “Met Grand Hotel Europa schreef Pfeijffer de roman van het jaar”. Meer info