App literaire wandeling Tilburg

In Dada’s voetspoor!
Literaire wandeling Tilburg!
Uitgave stichting Cools 2021

Deze literaire uitgave is vorig jaar gepresenteerd op de boekenmarkt. Het eerste exemplaar werd toen aangeboden aan de wethouder cultuur Marcelle Hendrickx. Met deze uitgave kan de geïnteresseerde de stad leren kennen op een andere manier. Een stad die volop in beweging is, die voortgaat en terugkijkt. Je ervaart hoe Tilburg bruist op cultureel gebied. Literatuur is springlevend in Tilburg en gaat weer tot leven komen al wandelend. Start- en eindpunt van de wandelroute is het Centraal Station Tilburg.

In het boekje werd aangegeven dat voor de liefhebber het boekje ook beschikbaar komt als audiotour. De audiotour is nu gereed en beschikbaar om te installeren De app (gratis) is te downloaden via IZI Travel Audioreisgids > Literaire wandeling Tilburg.

Een interessante culturele wandelroute op je telefoon te beluisteren waar je wilt, thuis op de bank of al lopend door Tilburg. De nadruk ligt op literatuur. Je hoort allerlei weetjes over de vele schrijvers, dichters en kunstenaars die Tilburg als geboorteplaats of werkplek hadden.

Het boekje bevat wel meer uitleg bij de route dan de audiotour. Dus het prettigst is te wandelen met het boekje om als u van een bepaald object iets meer wilt weten het boekje te raadplegen . Het boekje is nog verkrijgbaar bij de VVV Tilburg en de Tilburgse en Goirlese boekhandels, Livius, Gianotten Mutsaers en Buitelaar, voor een zeer schappelijke prijs.

Wilt u nadere info dan kunt u dat vinden op de website van stichting Cools.