Lezing Kluun GAAT NIET DOOR!

Zondag 26 maart 2017

In de Waalse Kerk te Breda geeft Kluun een presentatie over zijn nieuwe boek DJ. Een samenwerking van Libris/Buitelaar en Stichting Cools.

Maak persoonlijk kennis met deze inspirerende schrijver!

Kluun is een echte schrijf-ster, en dat zijn weinig schrijvers. Roem, geld en aandacht. Louis Couperus, toch geen onbekend pruts-schrijvertje, keek met enige jaloezie naar de faam van sporthelden. Hij schreef, met een knipoog, over dat gevoel:“Ik beken het U, nu schud ik, razend van ijverzuchtige woede, mijn gebalde vuisten en ik snik en hik: ware ik slechts een voetbalspeler, ware ik slechts bij Feyenoord, bij Go-Ahead, bij RCH, bij ADO of VUC, of ware ik slechts bij Quick.”

Het boek DJ dus.

Een kortere titel is weliswaar mogelijk (er zijn boektitels die bestaan uit één letter - van A van Louis Zukofsky tot Z van Vassilis Vassilikos – doch meer dan acht van zulke éénlettertitels ken ik niet), maar kort en krachtig is de titel DJ in ieder geval.

Een dj was vroeger iemand die plaatjes draaide, een platenruiter, maar we hebben het hier over de jet-set-wereld van de dance-scene. DJ Thor vliegt de hele wereld over en verdient bakken met geld met het draaien in exclusieve clubs. Het verhaal begint als de schrijver vanwege een scheiding in de nesten zit en een klus aangeboden krijgt die hem flink wat geld zal opleveren: hij mag voor de revolutionaire nieuwe tv-show Lonely@TheTop een reportage maken in Las Vegas over DJ Thor, bekend van vette remixen en brute beats, tevens cokesnuiver en vrouwenmagneet. De schrijver ziet dat helemaal zitten, want Thor(wald) is een oude schoolvriend, van de heao in Breda.

Breda, inderdaad, want Raymond van de Klundert, Tilburger van geboorte, heeft nog steeds een hechte band met Breda. In een recent interview in het Brabants Dagblad vertelde hij over zijn vriendenclubs. “Een in Breda, jongens van mijn studie. Ze komen naar mijn boekpresentaties en we houden kaasfondue-avondjes en we gaan samen carnavallen en naar Ibiza.”

DJ, lees dat boek! Want die Kluun kan heus een lekker boek schrijven, vol spanning en humor, gekruid met de nodige zelfspot. Op zondag 26 maart komt Kluun naar Breda: een mooie gelegenheid om uw exemplaar van DJ door hem te laten signeren! Hij zal vertellen over zijn nieuwe boek, en eruit voorlezen.
Daarom: wees erbij, in de Waalse kerk, Catharinastraat 83, 4811 XL Breda. Aanvang | 15.30 uur.

Meld je aan door kaartjes à 7,50 te reserveren via Libris Buitelaar: 076-5145160 of Blz Buitelaar 013-5301122. Ook te verkrijgen bij Libris boekhandel Buitelaar Grote Markt 11, 4811 XL Breda, BLZ boekhandel Buitelaar De Hovel 21, 5051 NP Goirle.

Betalen doe je later aan de kassa in Breda.